ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

ТЕМА: Г. Сковорода «Казка про світло».

За підручником ст. 145 – 146

Дай відповіді на питання:

  • Помірку, чому світло таке важливе для усього живого?

  • Яких людей називають світлими?

  • Яка головна думка твору?


УКРАЇНСЬКА МОВА

ТЕМА: Тестування за темою "Досліджуємо текст"

1. Питання

У тексті , поданому нижче, червоним кольором позначено: За що я люблю весну


А) Весна – це чудова пора року. Весною цвітуть дерева, зеленіє трава, пригріває сонце, повертаються з виріїв перелітні птахи…


Б) Тільки весною можна спостерігати те, як вся природа оживає, як на гілочках з’являються перші бруньки, росте свіжа зелена травичка.


В) Я дуже люблю всі весняні місяці, а особливо травень. Саме в травні стає дуже тепло, все навкруги квітне, і вже можна ходити в легкій одежі та насолоджуватись теплом і сонцем.

 А) абзац              Б) заголовок                 В) зачин


2. Питання

Кожен текст складається з таких частин:

А)

основна частина

Б)

заголовок

В)

абзац

Г)

кінцівка

Д)

міркування




3. Питання

Прочитайте текст легенди та оберіть для нього заголовок:

Легенда Поділля

Було це давно-давно, ще у ті давні часи, коли на нашу землю без кінця нападали турки та татари. Була неділя. Все село гуляло на весіллі у Калинки. Та раптом, мов чорна хмара, налетіли татари. Усі чоловіки кинулися захищати село, а дівчата, щоб не потрапити у полон, тікали до болота. Вони навіть відірвалися від погоні, але болото затягнуло їх.

Там, де дівчата потонули, з часом виросли кущі з червоно -вогняними ягодами. Дали люди їм назву калина. Відтоді росте і красується в наших Микулинцях калина. Старі люди кажуть, щоб калина довше зберігала свої цілющі властивості, краще зривати ягоди саме в неділю.


 А) Про боротьбу українців із татарами

 Б) Про дівчину Калину

 В) Про калину


4. Питання

Прочитати текст, визначити, яку частину тексту позначено блакитним кольором:

Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ

Покинуте кошеня

Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому, до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня. Хто сумно хитає головою, хто сміється. Хто жаліє: бідне кошенятко, та й іде собі.

Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилося воно до куща та й сидить — тремтить. Поверталась із школи маленька Наталочка. Чує — нявчить кошеня. Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому. Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке.


 А) кінцівка            Б) зачин                  В) основна частина


5. Питання

Прочитати текс та визначити його тип:


   Білочка невеличке звірятко, яке живе у лісах та парках.

   В неї руденька пухнаста шубка. Вона навесні стає майже сірою, бо білка линяє. На вушках, що постійно стирчать угору, кисточки. Пухнастий хвостик, що допомагає у стрибанні, піднятий догори. Оченята коричневі та блискучі.

Це дике звірятко спритно перебирається деревами аж до верхівок та прудко стрибає, керуючи хвостиком, мов кермом.


 А) міркування                  Б) опис                        В) розповідь


6. Питання

Прочитати текс та визначити , я яких типів тексту він складається:


Безліч дорогих слів можна сказати про маму

Мама , матіночка , матуся. Безліч дорогих слів можна сказати про маму. Від неї йде доброта і ніжність. Моя мама ще молода, в неї чорне волосся, завжди усміхнені уста і найкрасивіші очі. Матінка – мій найкращий друг. Коли часом я хворію, то ненька хвилюється, піклується про мене з особливою увагою. Вона завжди порадить, заспокоїть і підбадьорить. Люблю її дуже за те, що вона моя мама!


 А) міркування                Б) розповідь                        В) опис


7. Питання

Прочитати текс-міркування та визначити його головну думку:


ЧОГО МАМА ТЕПЕР ПЛАЧЕ?

         У  дівчинки Олесі є старший брат Микола. Він працює трактористом. Прийшов час Миколі в армію.

Проводжаючи сина, мати заплакала. Олеся розуміла, чому плаче мама. Два роки служитиме Микола. Два роки не бачитиме його мама. От вона й плаче. І Олеся заплакала...

Минуло два роки. Прийшла звістка: повертається Микола з армії. Поїхати мама з Олесею на станцію зустрічати Миколу.

Вийшов Микола з вагона, усміхається. А мати підбігла до нього, обняла й заплакала. А Олеся не розуміє: чого мама тепер плаче?


А) Мама плаче від суму, адже син стоїть на шляху важкого життєвого випробування та від радощів, адже син повернувся додому живий та здоровий.


Б) Мами завжди плачуть, коли їм важко.


В) Мама плаче завжди, щоб зняти стрес.


МАТЕМАТИКА

ТЕМА: Дослідження таблиці множення. Дії з іменованими числами. Обчислення периметра прямокутника різними способами.

За підручником ст. 136 – 137 № 835 (усно), № 837, № 840 (усно), № 842, № 843 ( розв’язати задачу).


Математичний диктант

• Добуток — 48, перший множник — 6. Запишіть другий множник.

• Ділене — 54, дільник — 6. Знайдіть частку.

• Частку чисел 42 і 6 збільшіть на 24.

• Число 91 зменшіть на частку чисел 36 і 6.

• Частку чисел 24 і 6 зменшіть у 2 рази.

• Знайдіть добуток чисел 6 і 3, зменшіть його в 2 рази.


Гра «хто швидший?»


ПЕРИМЕТР ПРЯМОКУТНИКА

 P = a + b + a + b

P = a ∙ 2 + b ∙ 2

P = (a + b)∙ 2