ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема: УПЧ Сашко Дерманський «Мрія Маляки»

(Хрестоматія) 14.04.2020

https://www.youtube.com/watch?v=O7-pJg1_F1g

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-sasko-dermanskij-mria-malaki-urivok-120785.html

Сашко Дерманський — чи не найталановитіший і найпопулярніший в Україні молодий дитячий письменник. Народився Сашко (Олександр Дерманський) на Київщині. Закінчив факультет української філології НПУ імені Михайла Драгоманова. 1999 року отримав диплом учителя української та зарубіжної мови й літератури. Відтоді викладає за фахом у Київському технікумі електронних приладів.

      Літературний редактор дитячого журналу «Стежка». Одружений. Має дві донечки.

      Перші вірші для малечі опублікував 2001 року. З того часу було надруковано в періодичних дитячих виданнях чимало його віршів, оповідань та казок. Дещо виходило під псевдонімами Сашко Володарський та Назар Діброва. Член Спілки письменників України.

      Автор десяти дитячих повістей та казок, серед яких: «Володар макуци, або Пригоди вужа Ониська», «Король буків, або таємниця Смарагдової книги» та ін.

Виразне читання  уривка казки «Мрія Маляки» ( Хрестоматія, с.96-99)

Робота за змістом оповідання

- Хто є головним героєм оповідання?

- Як змінилося ім'я дівчинки і чому?

- Де Маляка використовує своє справжнє ім'я?

- Про що мріяла дівчинка?

- Що робила Маляка поки не назбирала грошей на подорож?

- Ким працювала бабуся дівчинки до виходу на пенсію?

-Чому вона не хотіла іти на пенсію?

-Яка улюблена бабусина книжка лежала на столі? Прочитайте.

-Чого прагнула дівчинка для своєї бабусі?

Завдання дз: с. 96 - 99 Хрестоматія, читати, перказувати

УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема: Закріплення й узагальнення знань

 про прикметник. 14.04.2020

https://naurok.com.ua/prezentaciya-uzagalnennya-znan-pro-prikmetnik-yak-chastinu-movi-93777.html

Робота за підручником  (вправа 332, с. 161)

— Прочитайте вірш Михайла Стельмаха. Спиши, розкриваючи дужки.

— Що допомогло поставити прикметники в потрібній формі?

Ми любимо весну зелену, чудесну,

І грімницю в тучі, і дощик співучий,

І луки широкі, і ріки глибокі,

І поле веселе, і рідні оселі,

І цвіт у маю – всю землю свою.

До поданих прикметників доберіть іменники.

Ситий — ... (вовк, чоловік...)

Солодкий — ... (мед, пиріг, ...)

Старий — ... (сад, дідусь, ...)

Хороший — ... (хлопчик, день, ...)

Гучний — ... (голос, крик, ...)

Дзвінкий — ... (спів, сміх, ...)

Гра «Незакінчене речення»

- Прикметники відповідають на питання…

- Прикметники в реченні зв’язані з..

- Прикметники в однині змінюються за …

- Прикметники чоловічого роду мають закінчення… (-ий, -ій)

жіночого роду мають закінчення… (-а. -я)

середнього роду мають закінчення… (-е, -є)

- У множині прикметники мають закінчення… (-і)

Завдання дз: с. 162 впр 335 , с. 163 запитання для повторення, роб зошит с. 31-33

МАТЕМАТИКА

Тема: Ділення двоцифрових чисел на одноцифрове.

Розв’язання задач. 14.04.2020

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-dilenna-dvocifrovih-cisel-na-odnocifrove-sposobom-rozkladanna-na-zrucni-dodanki-zadaca-obernena-do-zadaci-na-znahodzenna-sumi-dvoh-232791.html

https://naurok.com.ua/test/dilennya-dvocifrovih-chisel-na-odnocifrove-sposobom-rozkladannya-na-zruchni-dodanki-171375.html

Вивчення нового матеріалу

Обчислення за зразком (с. 139, завдання 908)

— Розклади по-різному числа на зручні доданки і виконай ділення.

Зразок. 84 : 6 = (60 + 24) : 6 = 10 + 4 = 14; 84 : 6 = (48 + 36) : 6 = 8 + 6 = 14

72 : 4               60 : 5                     96 : 6               48 : 4

— На які доданки виявилося зручним у даних випадках розбити ділене?

Чому? (Ми представляли кожного разу ділене у вигляді суми зручних доданків, оскільки розрядні доданки не ділилися на ці числа.)

Потім розглядається частка, у якій ділене представлене сумою, один з доданків якої — круглі десятки, що діляться на дільник. Причому заміна діленого сумою виконується різними способами:

96 : 3 = (30 + 66) : 3 = 30 : 3 + 66 : 3 = 10 + (30 + 36) : 3 = 10 + 30 : 3 + 36 : 3 = 32

96 : 3 = (60 + 36) : 3 = 60 : 3 + 36 : 3 = 20 + (30 + 6) : 3 = 20 + 30 : 3 + 6 : 3 = 20 + 10 + 2 = 32

96 : 3 = (90 + 6) : 3 = 90 : 3 + 6 : 3 = 30 + 2 = 32.

Вочевидь, найпростішим випадком є третій. Його особливість полягає в тому, що один з доданків — не просто круглі десятки, які діляться на дільник, а найбільша кількість десятків, які діляться на дільник.

72 : 4 = (40 + 32) : 4 = 10 + 8 = 18               96 : 6 = (60 + 36) : 6 = 10 + 6 = 16

72 : 4 = (28 + 44) : 4 = 7 + 11 = 18               96 : 6 = (54 + 42) : 6 = 9 + 7 = 16       

60 : 5 = (50 + 10) : 5 = 10 + 2 = 12               48 : 4 = (40 + 8) : 4 = 10 + 2 = 12

60 : 5 = (45 + 15) : 5 = 9 + 3 = 12                 48 : 4 = (20 + 28) : 4 = 5 + 7 = 12

Висновок. Ділене іноді можна розкласти по-різному на два доданки, кожне з яких ділиться на це число.

Завдання дз: с.140 № 914, 915