МАТЕМАТИКА

Тема: Підсумкова контрольна робота 19.05

1.Розв'язати задачу.

  У пральню привезли 96 кг білизни.  1 частину білизни завантажили у велику пральну машину, а решту — 

                                                                3

порівну в 4 малих. По скільки кілограмів бі­лизни було завантажено в малі машини? 

2.Розв'язати приклади.

 

72 : 18                        6 •120

 

81 :27                         28 • 3-30

 

320 :8                         93-84:3

 

52 - (16 - 9)               600 : 20:3

 

145 • 4                        760-342

 

3.Розв'язати рівняння.

 

х • 5 = 80               у + 112 = 368         b:4 = 1

 

4.Завдання.

 

Накреслити три відрізки: перший — 8 см, другий — у 4 рази коротший, ніж перший, а третій — на 3 см довший за другий.

 


 



5. Додаткове завдання.

 

Знайти: п'яту частину від 4 см;

 

шосту частину доби;

 

четверту частину хви­лини;

 

кількість днів у 7 тижнях.

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема: УПЧ К.Бабкіна «Місьє Жак та квітнева риба» 19.05.

https://www.youtube.com/watch?v=ERHfyv8LSgY

https://vseosvita.ua/library/mse-zak-i-kvitneva-riba-katerina-babkina-literaturne-citanna-3-klas-14407.html

Катерина Богданівна Бабкіна – українська письменниця. Вона пише і вірші, і прозові твори,  п’єси, сценарії. Народилася Катерина Бабкіна 22 липня 1985 року  в місті Івано-Франківськ. У 2006 році закінчила Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Зараз співпрацює з багатьма українськими та зарубіжними виданнями. Пише як для дорослих, так і для дітей. Письменниця створила  поетичні збірки  «Вогні святого Ельма» та «Гірчиця», «Знеболювальне і снодійне», збірки оповідань «Лілу після тебе», роман  «Соня». Тексти Катерини Бабкіної перекладені польською, німецькою, англійською, шведською, французькою, румунською, чеською та російською мовами.

Оповідання, над яким ми сьогодні працюємо, називається «Мсьє Жак та квітнева риба».  На вашу думку, хто такий  мсьє Жак, яким ви його уявляєте? 

  • А що таке квітнева риба? 
  • Що вона може навчити людей?
  • Чи хотіли б дізнатися, хто такий мсьє Жак, що таке квітнева риба і як вони пов’язані між собою?
  • Про що може йти мова в цьому оповіданні?
  • «Коментоване читання»
  • Читання 1 частини ( до слів «Коли я забуваю бути до людей уважною, чемною і доброю, мені щоразу пригадується мсьє Жак.» )
  • Чи дістали ви відповіді на свої питання?
  • Чи є в цьому уривку слова, які  містять повчання, бажання сказати вам, дітям, щось важливе про людські взаємовідносини? Зачитайте їх. ( Бо найгірша провина – скривдити когось, образити чиїсь добрі почуття. Або ще – просто залишитися до когось байдужим, обійти своєю увагою. )
  • Як ви розумієте ці слова?
  • Прочитайте першу частину повторно, подумайте, що буде далі, знайдіть слова та речення, що підтвердять вашу думку.
  • То що буде далі? Чому ви так думаєте? Підтвердіть свою думку  словами та реченнями з тексту.
  • Читання другої частини ( до слів « І неодмінно на кожному уроці ставив комусь дванадцятку»)
  • Чи справдилися ваші передбачення? Що саме?
  • То хто ж такий мсьє Жак? Що нового ви про нього дізналися?
  • Прочитайте ще раз другу частину, виберіть речення, які характеризують цього учителя.
  • Чи хотіли б ви мати такого учителя для себе? Чому?
  • Чи сподобалася вам поведінка дітей? А що ж було не так? ( зачитати)
  • Чому, вашу думку, діти так роблять? 
  • Які риси характеру мають діти?
  • Чи знайшли ви пояснення, що таке «квітнева риба»?
  • Що буде далі? Доведіть свою думку.
  • Читання третьої частини (  до слів « «Штурхни мене» або що»)
  • Що справдилося з ваших передбачень?
  • То що ж  таке «квітнева риба»?
  • Чи подобається вам така традиція?
  • Прочитайте ще раз цей уривок, виберіть ті речення, які найкраще описують  цю традицію.
  • Чи хотіли б ви отримати таку рибу? Чому?
  • Що, на вашу думку, буде далі?
  • Читання 4 частини  ( до слів « попросив Мирослава залишити йому фломастери до завтра»)
  • Що справдилося з ваших передбачень?
  • Чи сподобалася вам поведінка дітей?
  • Що не сподобалося?
  • Які риси характеру дітей описані в цій частині?
  • Уважно перечитайте ще раз цю частину, подумайте, що буде далі. Підтвердіть свою думку реченнями з тексту.
  • Читання 5 частини  ( до слів « ми не приготували квітневої риби лише для мсьє  Жака…»)
  • Що справдилося з ваших передбачень?
  •  Що найбільше вас вразило, схвилювало у цій частині?
  • Які риси характеру  мсьє Жака проявилися  у цій частині?
  • А дітей?
  •  Прочитайте ще раз цю частину, виберіть той епізод, який схвилював вас найбільше, підготуйтесь пояснити, чому.
  • То чому ж найголовнішому, на вашу думку, навчав мсьє Жак дітей?
  • Що буде далі? Доведіть свою думку.
  • Читання 6 частини  ( до слів «Але мсьє Жак уже був у  Парижі»)
  • Чи справдилися ваші передбачення?
  • Що змінилося у ставленні дітей до старого вчителя? Чому?
  • Прочитайте уривок, знайдіть і зачитайте, що саме написали діти мсьє Жаку. Про що свідчать ці записи?
  •   Чи змінилася ваша думка про дітей? То якими ж вони були?
  • Що, на вашу думку, зроблять діти, щоб мсьє Жак відчув, що вони його люблять?
  • Що буде далі?
  • 7 ) Читання 7 частини  ( до слів «І хай опосередковано, але мсьє Жак навчив цього  і нас»)
  • -    Чи справдилися ваші  передбачення?
  • -  Чи задоволені ви кінцівкою оповідання?
  • - Прочитайте  ще раз цей уривок, знайдіть ті речення, які схвилювали вас найбільше, підготуйтеся прочитати їх вголос  і пояснити,  чому саме  вони вас схвилювали,  які думки викликали.
  • - То що ж навчив дітей мсьє Жак?

  • Завдання дз: Читати оповідання с. 112-117 (Хрестоматія) , скласти план,зробити квітневу рибу  і подарувати другу ( за бажанням )

УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема: Правило написання не з дієсловами. 19.05.

https://www.youtube.com/watch?v=_qmq5GuFnxw

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-napisannya-chastki-ne-z-dieslovom-133153.html


Робота за підручником вправа 388 с. 184

Прочитайте вірш Д. Павличка. До чого закликає автор?

Знайдіть дієслова. Дослідіть дієслова , зверніть увагу на написання дієслів з часткою – не.  Зробіть висновок.

Вправа 390 с. 185 вставте замість пропусків  за змістом дієслова.

Пригадайте, як треба писати частку – не – з дієсловами? 

  Висновок. 

   Частка  - не – з дієсловами пишеться , найчастіше, окремо, крім тих дієслів, які без – не -  не вживаються, або називають неповну дію.

Завдання дз: с. 186 впр. 392 або с.188  впр. 396 (за вибором учня), с.185 правило, роб зош с.47-48