Опубліковано: 2020-04-21
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Тема: Несуть пахи весну.
Михайло Стельмах «Гуси – лебеді летять» 21.04
https://www.youtube.com/watch?v=t4cO74gofNc
Робота за підручником. Читання біографії автора (с 163)
- Що перейняв Михайло від своїх батьків?
- Як хлопчик навчався?
- Що він створив для дітей?
Читання твору «Гуси-лебеді летять» (с.163-164)
Бесіда за змістом твору
- Чи сподобався вам дід з онуком? Чому?
- Чому дід сказав, що лебеді принесли весну і життя?
- Як ви розумієте вислови «Сонце своїми ключами відімкне землю»; «Місяць кивне головою, а сонце посміхнеться»?
- Якого жанру цей твір? Доведіть.
Підсумок:
- Який розділ опрацьовуємо?
- Яке оповідання читали?
- Хто є автором?
- Чого вчить нас це оповідання?
- Тож яка головна думка твору?
Завдання дз: виразно читати, відповідати на запитання с.163-164
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема: Загальне поняття про дієслово.
Зв'язок дієслова з іменником у реченні. 21.04
https://www.youtube.com/watch?v=9I1nVXViO1I
Робота з віршем
Свято Пасхи недалечко,
Люди звичай бережуть, –
Розмальовують яєчка,
Пишні пасочки печуть.
- Про що йде мова у цьому вірші? (Про свято Паски)
- А хто згадується у цьому вірші? (Про людей)
- Зверніть увагу на підкреслені слова. Скажіть, будь ласка, на що вони вказують? спробуйте поставити до цих слів запитання.
Бережуть – (що роблять?); розмальовують (що роблять?); печуть (що роблять?)
- Отже, в українській мові є багато слів, які вказують на дію предмета й об’єднуються в частину мови, яка називається Дієслово.
- А на що вказують дієслова? (На дію предмета)
- На які питання відповідають дієслова? (Що робити? Що робить? Що робив? Що буде робити?)
- То ж пригадайте правило, що таке дієслово.
Творення дієслів
- Як ви гадаєте, чи багато дієслів є в українській мові?(Безліч, їх не можна перерахувати)
-А звідки вони беруться?
- Дієслова утворюються від інших частин мови.
Писанка, свято, дар.
- Якою частиною мови є ці слова? (Іменники)
- Чому? (Бо називають предмет і відповідають на запитання що?)
- А чи можемо ми від іменників утворити дієслова? (Так)
- Як звучать ці дієслова?(Від слова писанка утворюємо писати, від слова свято - святкувати, а від слова дар – дарувати)
Гра «Доповни речення»
З давніх-давен люди … Великдень.
В кожній хаті господиня … пасочку.
Це свято … всім радість і тепло.
- Слова якої частини мови ви підібрали? (Дієслова)
- То яким членом речення найчастіше буває дієслово? (Присудком)
Підсумок :
- Що називається дієсловом?
- Де беруться дієслова?
- Яку роль відіграють у реченні?
Завдання дз: с. 165 впр 341, роб зош с. 33-34
МАТЕМАТИКА
Тема: Ділення виду 64: 16. Розв’язування задач. 21.04.20
https://www.youtube.com/watch?v=89xQD572UXY
https://www.youtube.com/watch?v=J1_tONSNLh8
https://naurok.com.ua/prezentaciya-dilennya-vidu-64-16-171106.html
Пояснення способу обчислень (с. 143, завдання 943)
— Розгляньте, як знаходили частку 64 : 16 способом випробовування.
Як ми міркували? (64 поділити на 16 означає знайти таке число, яке при множенні на 16 дає 64. Це число будемо шукати випробуванням. Починаємо випробувати числа, починаючи з 2.)
16 ∙ 2 = 32 (число 2 не підходить);
16 ∙ 3 = 48 (число 3 не підходить);
16 • 4 = 64; отже, 64 : 16 = 4.
При діленні двоцифрового числа на двоцифрове при підборі частки доводиться кожного разу перевіряти, яке число вийде при множенні дільника на передбачувану частку, чи дорівнює воно діленому (тоді частку знайдено правильно) або менше (більше) за нього (тоді потрібно спробувати інше число, яке, відповідно, більше або менше за те, що перевірялося).
64 : 16 = • 16 = 64.
Прикидка: шукаємо таке число, яке при множенні на одиниці дільника, 6, дає результат, що закінчується одиницями діленого, 4. При множенні 4 на 6 у результаті отримаємо число 24, воно закінчується 4. Чи є інші такі числа? (Ні.) Випробуємо лише число 4: 4 • 16 = 64. Висновок: число 4 є часткою чисел
64 та 16.
Пам’ятка
Ділення двоцифрового числа на двоцифрове число
(Спосіб випробування з прикидкою)
- Розділити число а на число b означає знайти таке число с, яке при множенні на дільник b, дає ділене а.
а : b = с, тому що с • b = а
- Це число знаходитимемо випробуванням, застосовуючи прикидку:
— шукаю таке число, яке при множенні на одиниці дільника дає одиниці діленого; записую його;
— розмірковую, чи є ще такі числа; записую їх;
— випробовую множенням усі записані числа.
- Роблю висновок.
75 : 15 = ; • 15 = 75.
3; 5
3 • 15 = 45
5 • 15 = 75
75 : 15 = 5, тому що 5 • 15 = 75
Підсумок :
— Що треба зробити, щоб двоцифрове число розділити на двоцифрове? Наведіть приклади.
Завдання дз: с.. 144, завдання 950; 951.