Опубліковано: 2020-04-22
Хід заняття
- Діти давайте з вами закриємо очі, я сьогодні чарівниця, у мене є чарівна паличка, за її допомогою я перенесу вас в країну грамоти. Підійдіть до мене, зробіть коло – сонечко, підтягніть ручки один до одного – це сонячні промінчики і посміхніться. Опустіть руки і …
- Давайте з вами згадаємо:
– З чого складається наша мова (з речення)
– З чого складаються речення (з слів)
– З чого складаються слова (з складів)
– З чого складаються склади (з букв)
- Що я взяла зараз в руки? (М’яч). М’яч – це слово або речення? (Слово). А складіть з слова м’яч речення. (Мама купила мені м’яч). А давайте порахуємо, скільки слів в цьому реченні? (4)
- А давайте напишемо наші речення графічно. Сідайте за столи, у вас олівець і листочок |_ _ _ _.
А тепер навпаки. Склади будь-яке речення по схемі |_ _. |_ _ _.
За правильну відповідь ви отримуєте букви: А, О, І, Е, У М, П, Р, С, Т.
А скажіть, які букви бувають: (голосні і приголосні)
А тепер ви по черзі називаєте свою букву і виходите. Але тільки голосні будуть ставати в один ряд, а приголосні в інший ряд.
- Ми складемо з букв склади.
а) Виходить буква П і буква А. Давайте прочитаємо (ПА). А тепер продовж склад: ПАПА, ПАЛИЦЯ, ПАРТА, ПАСТА. Прочитаємо навпаки (АП)
б) Виходить буква М і буква І. Прочитаємо (МІ). Продовжимо склад: МИР, МИШКА, МИСКА.
- Спасибі, віддаємо букви і сідаємо на стільці.
а) Завдання – назви слово і виділи перший звук в слові (по картинках)
б) Завдання – назви слово і виділи останній звук в слові (по картинках)
в) Завдання – за першими звуками прочитай слово (за картинками)
г) Завдання – за останніми звукам прочитай слово (за картинками)
д) Ви повинні почути, де знаходиться звук «Л» (На початку слова, в кінці або в середині)
Отже, я називаю слова: цибуля, стілець, кінь, молоко, молоток, стіл, колобок, лопата, сокіл, лось, соловей, місяць, велосипед, лампа.
е) Останнє завдання. Визнач скільки в слові складів. Згадуємо МА-МА (2 склади), ПІ-ЛА, КО-РО-ВА, МИ-ЛО, ЛУК, СОК, МО-ЛО-КО, МО-РЕ.
- А зараз ми відпочинимо і знову гру почнемо, встаємо:
Раз – піднятися, потягнутися.
Два – зігнутися, розігнутися.
Три – в долоні три хлопка.
Головою три кивка.
На чотири – ноги ширше.
П’ять руками помахати.
Шість – на стільчик знову сісти.
- Зробимо звуковий аналіз слів. Я називаю слово, а ви викладаєте графічно.
повторимо:
покажіть голосний звук ∙
покажіть твердий приголосний звук –
покажіть м’який приголосний звук =
Викладаємо зліва на право, правою рукою: СОК, МИША, ПІР, РІКА.
- Літери переплуталися.
У вас картки зі словами. Але букви в них переплуталися. Під літерами стоять цифри. Потрібно написати олівцем букви по порядку, починаючи з 1 і прочитати слово, яке вийшло: ШАР, СОК, РОТ, МИР, ПІР, СИР, ЛАК, ЯНА, АНЯ, ОЛЯ. ( Л2 О1 Я3 – ОЛЯ і т.д.)
- Пограємо. Ставайте в коло. Я маленька дитина, погано вимовляю звуки. Ви повинні мене виправити.
– Мама поклала в тарілку манну каску (кашку).
– Пожежний взяв кашку (каску).
– В Новий Рік я одягну машку (маску).
– Будівельник будує басню (башню).
– Кішку звуть Мулка (Мурка).
– Коля їсть суп ножкою (ложкою).
- І знову пограємо в м’яч. Я кидаю м’яч і кажу слово прикметник, ви мені повертаєте м’яч і говорите слово іменник.
– Красива (лялька …) – солодка (цукерка …)
– М’яка (подушка …) – гіркий (перець ….)
– Смачний (торт …) – солоний (огірок …)
– Важка (сумка …) – кисла (капуста …)
– Червона (троянда …) – брудна (посуд …)
- У коробочці кольорові картки, на них написані склади. Візьміть будь-яку картку. Завдання таке:
– Знайди другу картку за кольором.
– З’єднайте дві картки за кольором і
– Прочитайте слово.
КО ЗА СА ЛО ВА ЗА ПО ЛЕ МИ ЛО