Хід заняття

  1. Діти давайте з вами закриємо очі, я сьогодні чарівниця, у мене є чарівна паличка, за її допомогою я перенесу вас в країну грамоти. Підійдіть до мене, зробіть коло – сонечко, підтягніть ручки один до одного – це сонячні промінчики і посміхніться. Опустіть руки і …

 

  1. Давайте з вами згадаємо:

– З чого складається наша мова (з речення)

– З чого складаються речення (з слів)

– З чого складаються слова (з складів)

– З чого складаються склади (з букв)

 

  1. Що я взяла зараз в руки? (М’яч). М’яч – це слово або речення? (Слово). А складіть з слова м’яч речення. (Мама купила мені м’яч). А давайте порахуємо, скільки слів в цьому реченні? (4)

 

  1. А давайте напишемо наші речення графічно. Сідайте за столи, у вас олівець і листочок |_ _ _ _.

А тепер навпаки. Склади будь-яке речення по схемі |_ _.    |_ _ _.

За правильну відповідь ви отримуєте букви: А, О, І, Е, У М, П, Р, С, Т.

А скажіть, які букви бувають: (голосні і приголосні)

А тепер ви по черзі називаєте свою букву і виходите. Але тільки голосні будуть ставати в один ряд, а приголосні в інший ряд.

  1. Ми складемо з букв склади.

а) Виходить буква П і буква А. Давайте прочитаємо (ПА). А тепер продовж склад: ПАПА, ПАЛИЦЯ, ПАРТА, ПАСТА. Прочитаємо навпаки (АП)

б) Виходить буква М і буква І. Прочитаємо (МІ). Продовжимо склад: МИР, МИШКА, МИСКА.

 

  1. Спасибі, віддаємо букви і сідаємо на стільці.

а) Завдання – назви слово і виділи перший звук в слові (по картинках)

б) Завдання – назви слово і виділи останній звук в слові (по картинках)

в) Завдання – за першими звуками прочитай слово (за картинками)

г) Завдання – за останніми звукам прочитай слово (за картинками)

д) Ви повинні почути, де знаходиться звук «Л» (На початку слова, в кінці або в середині)

Отже, я називаю слова: цибуля, стілець, кінь, молоко, молоток, стіл, колобок, лопата, сокіл, лось, соловей, місяць, велосипед, лампа.

е) Останнє завдання. Визнач скільки в слові складів. Згадуємо МА-МА (2 склади), ПІ-ЛА, КО-РО-ВА, МИ-ЛО, ЛУК, СОК, МО-ЛО-КО, МО-РЕ.

 

  1. А зараз ми відпочинимо і знову гру почнемо, встаємо:

Раз – піднятися, потягнутися.

Два – зігнутися, розігнутися.

Три – в долоні три хлопка.

Головою три кивка.

На чотири – ноги ширше.

П’ять руками помахати.

Шість – на стільчик знову сісти.

 

  1. Зробимо звуковий аналіз слів. Я називаю слово, а ви викладаєте графічно.

повторимо:

покажіть голосний звук ∙

покажіть твердий приголосний звук –

покажіть м’який приголосний звук =

Викладаємо зліва на право, правою рукою: СОКМИШАПІРРІКА.

 

  1. Літери переплуталися.

У вас картки зі словами. Але букви в них переплуталися. Під літерами стоять цифри. Потрібно написати олівцем букви по порядку, починаючи з 1 і прочитати слово, яке вийшло: ШАР, СОК, РОТ, МИР, ПІР, СИР, ЛАК, ЯНА, АНЯ, ОЛЯ. ( Л2 О1 Я– ОЛЯ і т.д.)

 

  1. Пограємо. Ставайте в коло. Я маленька дитина, погано вимовляю звуки. Ви повинні мене виправити.

– Мама поклала в тарілку манну каску (кашку).

– Пожежний взяв кашку (каску).

– В Новий Рік я одягну машку (маску).

– Будівельник будує басню (башню).

– Кішку звуть Мулка (Мурка).

– Коля їсть суп ножкою (ложкою).

 

  1. І знову пограємо в м’яч. Я кидаю м’яч і кажу слово прикметник, ви мені повертаєте м’яч і говорите слово іменник.

– Красива (лялька …) – солодка (цукерка …)

– М’яка (подушка …) – гіркий (перець ….)

– Смачний (торт …) – солоний (огірок …)

– Важка (сумка …) – кисла (капуста …)

– Червона (троянда …) – брудна (посуд …)

 

  1. У коробочці кольорові картки, на них написані склади. Візьміть будь-яку картку. Завдання таке:

– Знайди другу картку за кольором.

– З’єднайте дві картки за кольором і

– Прочитайте слово.

КО ЗА   СА ЛО   ВА ЗА    ПО ЛЕ   МИ ЛО