Тема: «Де живе вода?»  

Мета: Створити позитивний емоційний клімат; продовжувати розширювати і уточнювати уявлення

дітей про воду, про її роль у житті людини та її властивості; закріпити знання дітей про місцезнаходження води в природі.

Діти, пропоную вам відгадати загадку, щоб дізнатися про що ми сьогодні будемо говорити на занятті.

Мене п’ють,

мене ллють,

усім потрібна я.

Хто я така? (Вода)

Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття.

Пропоную вам вирушити в подорож з цією маленькою краплинкою.

Жила в океані краплинка кругленька, іскриста, легенька та ніжна. Захотілося їй подивитися на світ:

гарний він чи ні? Піднялася вона на край хвилі і відчула, що її тягне в гору, до самого сонечка. Не

встигла краплинка озирнутися , як вона була вже на хмаринці. Там вона побачила багато таких самих

краплинок, як вона сама, своїх сестричок.

Піднявся вітер і поніс хмару вище, де нашим краплинкам стало холодно. Заплакали вони і полилися на землю дощем. Одні краплинки впали на землю, другі – в море, треті – на поля, річки. А наша краплинка впала в лісовий струмочок.

Засумувала вона:

Де мої сестрички? Чи побачу я їх ще?

Поки вона думала, струмочок поніс її до нашої річки. Тут краплинка зустрілася зі своїми сестричками.

Як гадаєте,що трапилося далі? Де живе вода? ( У річках, морях, озерах, криницях)

Які водойми є поблизу вашого помешкання?

Як ви вважаєте, чи скрізь однакова вода?

Вода в природі буває прісною і солоною.

Піднявся вітер і поніс хмару вище, де нашим краплинкам стало холодно. Заплакали вони і полилися на землю дощем. Одні краплинки впали на землю, другі – в море, треті – на поля, річки. А наша краплинка впала в лісовий струмочок.

Засумувала вона:

Де мої сестрички? Чи побачу я їх ще?

Поки вона думала, струмочок поніс її до нашої річки. Тут краплинка зустрілася зі своїми сестричками.

Як гадаєте,що трапилося далі? Де живе вода? ( У річках, морях, озерах, криницях)

Які водойми є поблизу вашого помешкання?

Як ви вважаєте, чи скрізь однакова вода?

Вода в природі буває прісною і солоною. Вихователь пропонує дітям по дві склянки води та заохочує визначити, у якій склянці прісна вода, а в

якій - солона.

Як ви розумієте слово «прісна»? (Відповіді дітей)

Основна маса води міститься в морях та океанах. Там вода гірко-солона. Вихователь пропонує дітям по дві склянки води та заохочує визначити, у якій склянці прісна вода, а в якій - солона.

Як ви розумієте слово «прісна»? (Відповіді дітей)

Основна маса води міститься в морях та океанах. Там вода гірко-солона. Діти, поміркуйте і скажіть, що може кожен з вас порадити своєму другові, своїй родині, щоб

зберегти цілющу водичку?

не можна воду засмічувати;

не кидай у воду склянки, пакети, банки, сміття;

не плюй у воду.

Гарні поради надали ви, діти. Якщо не дотримуватись ваших порад, то вода загине, стане мертвою. А жива вода може бути добрим помічником, захисником, другом.