ТЕМА: «Транспорт»

Завдання: Розвивати творче мислення, дрібну моторику рук, кмітливість,

спостережливість.

Удосконалювати вміння ліпити комбінованим способом гвинтокрил і

вітрильник, передавати їх властиві деталі, виразність об’єкту, прийоми

ліплення (розкочування, притискання, відтягування ).

Закріпити уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й

особливості пересування.

 

 

Розповідь вихователя, бесіда

- Який за середовищем пересування буває транспорт? ( наземний , повітряний,

водний). А за призначенням? (пасажирський та спеціальний).

- Колись дуже давно не було ніякого транспорту, тому люди, на далекі відстані,

пересувалися на домашніх тваринах: конях, волах і навіть собаках. Як ви

вважаєте, це було зручно? Чому?

- Звичайно, що таке пересування було незручним і люди вигадали спочатку

повітряну кулю, пізніше потяг. Але і цей транспорт мав певні недоліки. На

потязі треба було довго їхати і пересувався він лише на рейках. Політ на

повітряній кулі залежав від погодних умов , напрямку вітру і був небезпечним

для людей.

- У наш час існує багато видів транспорту, назвіть, будь –ласка , які види

транспорту ви знаєте? (відповіді дітей)

 

«Продовжи речення» :

Будинок літаків називають … аеропорт.

Кораблі зупиняються… в порту

Таксі перевозить людей, тому що це…пасажирський транспорт

Потяг їде по рейках, тому що це…залізничний транспорт.

 

пальчикові вправи :

- Хвилі човника гойдали, в річці весело гуляли (долоні притиснуті одна до

одної боковою стороною. Скласти пальці « човником» і повільно рухати

кистю руки зліва - направо).

- Сів ведмедик у машину (долоньки покласти на стіл )

- Та й поїхав по малину ( тримають кермо )

- А в малині джміль бринить (вказівний і великий палець разом з’єднати , а

інші пальці в кулачок заховати)

- І злякався наш ведмідь (пальчики –середній і вказівний – побігли по

столу).

Робота з ліплення:

 

- Порівняйте форми гвинтокрила і вітрильника. Що спільне є у

зовнішньому вигляді? Яку геометричну фігуру вони вам нагадують? (овал)

- Правильно, значить базова форма і у вітрильника, і у гвинтокрила буде

овальною. Щоб її отримати спочатку коловими рухами потрібно розкачати

кульку, а потім прямими рухами з неї сформувати овальну. Корпус

гвинтокрила буде з усіх сторін мати яйцевидну форму, а у вітрильника з однієї

сторони – буде велике заглиблення.

Вітрильник. Щоб зробити заглиблення, потрібно великим пальцем

натиснути на середину форми і трішки розтягнути у різні боки. Далі,

відтягуючи вверх краї отриманого заглиблення, формуємо «бортики». З

маленького шматочка тіста розкочуємо овальну форму, розплескуємо її,

продіваємо зубочистку і отримуємо вітрила. Залишилося їх закріпити

всередині човника.

Гвинтокрил. Отриману овальну форму з одного боку треба відтягнути і

загнути вгору – це буде «хвіст». Ґудзики і зубочистка потрібні для отримання

коліс. На зубочистку потрібно нанизати 2 ґудзики і притиснути до хвостової

частини, а один ґудзик закріпити під кабіною пілота спереду. Маленькі

макаронні вироби – це вікна. Їх потрібно розмістити по корпусу. Зверху

посередині вставляємо готову паперову форму – «гвинт».