Опубліковано: 2020-05-12
ТЕМА: «Транспорт»
Завдання: Розвивати творче мислення, дрібну моторику рук, кмітливість,
спостережливість.
Удосконалювати вміння ліпити комбінованим способом гвинтокрил і
вітрильник, передавати їх властиві деталі, виразність об’єкту, прийоми
ліплення (розкочування, притискання, відтягування ).
Закріпити уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й
особливості пересування.
Розповідь вихователя, бесіда
- Який за середовищем пересування буває транспорт? ( наземний , повітряний,
водний). А за призначенням? (пасажирський та спеціальний).
- Колись дуже давно не було ніякого транспорту, тому люди, на далекі відстані,
пересувалися на домашніх тваринах: конях, волах і навіть собаках. Як ви
вважаєте, це було зручно? Чому?
- Звичайно, що таке пересування було незручним і люди вигадали спочатку
повітряну кулю, пізніше потяг. Але і цей транспорт мав певні недоліки. На
потязі треба було довго їхати і пересувався він лише на рейках. Політ на
повітряній кулі залежав від погодних умов , напрямку вітру і був небезпечним
для людей.
- У наш час існує багато видів транспорту, назвіть, будь –ласка , які види
транспорту ви знаєте? (відповіді дітей)
«Продовжи речення» :
Будинок літаків називають … аеропорт.
Кораблі зупиняються… в порту
Таксі перевозить людей, тому що це…пасажирський транспорт
Потяг їде по рейках, тому що це…залізничний транспорт.
пальчикові вправи :
- Хвилі човника гойдали, в річці весело гуляли (долоні притиснуті одна до
одної боковою стороною. Скласти пальці « човником» і повільно рухати
кистю руки зліва - направо).
- Сів ведмедик у машину (долоньки покласти на стіл )
- Та й поїхав по малину ( тримають кермо )
- А в малині джміль бринить (вказівний і великий палець разом з’єднати , а
інші пальці в кулачок заховати)
- І злякався наш ведмідь (пальчики –середній і вказівний – побігли по
столу).
Робота з ліплення:
- Порівняйте форми гвинтокрила і вітрильника. Що спільне є у
зовнішньому вигляді? Яку геометричну фігуру вони вам нагадують? (овал)
- Правильно, значить базова форма і у вітрильника, і у гвинтокрила буде
овальною. Щоб її отримати спочатку коловими рухами потрібно розкачати
кульку, а потім прямими рухами з неї сформувати овальну. Корпус
гвинтокрила буде з усіх сторін мати яйцевидну форму, а у вітрильника з однієї
сторони – буде велике заглиблення.
Вітрильник. Щоб зробити заглиблення, потрібно великим пальцем
натиснути на середину форми і трішки розтягнути у різні боки. Далі,
відтягуючи вверх краї отриманого заглиблення, формуємо «бортики». З
маленького шматочка тіста розкочуємо овальну форму, розплескуємо її,
продіваємо зубочистку і отримуємо вітрила. Залишилося їх закріпити
всередині човника.
Гвинтокрил. Отриману овальну форму з одного боку треба відтягнути і
загнути вгору – це буде «хвіст». Ґудзики і зубочистка потрібні для отримання
коліс. На зубочистку потрібно нанизати 2 ґудзики і притиснути до хвостової
частини, а один ґудзик закріпити під кабіною пілота спереду. Маленькі
макаронні вироби – це вікна. Їх потрібно розмістити по корпусу. Зверху
посередині вставляємо готову паперову форму – «гвинт».